dijous, 22 de setembre del 2011

Comença l'estudi!

Finalment, s'han acabat les introduccions, les descobertes sense pressa per Edinburgh, les activitats pels novells... comença l'estudi!

En el fons ja tots en teníem ganes d'una mica de canya... però ai menoi! Després de les intros de totes les assignatures he començat a veure el peu que es calça per aquí... i el problema no és el número sinó que m'he posat a un lloc on van amb calçat diferent!

M'explicaré; els meus companys de Màster i la resta de la classe són enginyers de ponts i camins! I hi ha una assignatura que ja em fa patir terriblement... ESTRUCTURES 3!

Renoi quina primera classe: 10 imatges de 10 ponts emblemàtics d'arreu. Cal fer un esquema de tots i representar-ne les forces tot sol·lucionant els punts d'intersecció! Aii mareta meva!! ja veig que la física quàntica i la de partícules no m'ajudaran gaire... per sort amb els companys del màster del foc respirem solidaritat... i el que un no veu clar l'altre l'il·lumina.

L'assignatura estrella (dinàmica del foc i seguretat) començà espaterrant! El professor, per acabar la classe, posa un vídeo d'uns bombers protegint una casa d'un foc forestal.... i eren ni més ni menys que Bombers de la Generalitat!!! i parlant en català!! Us ho podeu imaginar???

Jo, a la Universitat d'Edinburg (20a en el rànquing mundial), assegut en mig de 60 estudiants veient com companys Bombers cridaven en català tot corrent amb mànegues de 25!!! no hi cabia a la pell!

Estic esperant que el professor pengi el vídeo per passar-vos-el i descobrir on és.

Us deixo amb una foto de les primeres hores d'estudi (jugant amb ponts i fletxes)... la pila de paper és la conseqüència d'un petit constipat que fa que el nas no em pari de rajar.. attxxuussss.


2 comentaris:

  1. Hola Oriol,
    Ah...Jesús! i que no sigui res...no t'ho pots permetre amb el ritme que ja porteu.
    Hi ha un tercer calçat que és el que portes tu, que tot i els entrebancs no t'ha privat de res....perquè encara vas amb la crossa? M'alegro moltíssim de la solidaritat i el companyarisme entre vosaltres, segur que la gent rep allò que un primer dóna.
    En quan al tema de bombers és al.lucinant, intento posar-me al teu lloc i deu mil pensaments deurien passa per la teva ment en pocs instants...és que els catalans marquem la diferència..,però vaja aquí estàs tu perque sàpiguen qui som i que també existim.
    Bé,ja veurem el video i continua actualitzan.
    Salut i endavant!

    ResponElimina
  2. Bon dia Uri:
    Ahir, la Mercè.Festa major de Barcelona, una mica passada per aigua. Avui últim dia de toros a la Monumental i ja som a la tardor.
    Com veus aquí també hem acabat els pròlegs i el curs comença a agafar velocitat de creuer.
    Esperem que els ponts que has d´analitzar no es resisteixin gaire i que la física t´acompanyi en la recerca de forces en joc.
    Com diu la Maria, vas allucinar quan vas veure els bombers catalans en el video. Com diu en Pep "quan ens llevem d´hora i treballem bé som imparables". i esperem que a finals de setmana hagis tret l´entrellat dels ponts i la teva cama estigui lliure de guix i en procés de recuperació la musculatura que això també és un problema de forces i estructures.Una abraçada

    ResponElimina